söndag 11 april 2010

I fredags var ju min dotter i Stockholm på bedömningssamtal och det blev ett bra resultat av det samtalet. Om ca två veckor åker hon dit för behandling och det känns helt fantastiskt att hon nu ska få all den hjälp och stöd hon behöver. Det har varit jätte bra på den avdelning hon nu vistas på men där har de hjälpt henne mest med den fysiska biten och det som saknas är samtalsterapi. På behandlingshemmet kommer hon att få Kognitiv Beteende Terapi (KBT) och det är jag jätte glad över! Jag har tjatat om denna terapi i flera år och tror att den ska passa Linda bra. Jag är medveten om att hon inte kunde tillgodo göra sig någon form av samtalsterapi då hon mådde väldigt dåligt av sin ät störning. Men innan hon fick den ville jag att hon skulle få gå i regelbunden samtalsterapi men det var ingen som hjälpte henne med det.
Samtalsterapi är ett måste då det gäller Linda och hennes problematik!
Hur ska man klara av att vända negativa tankar till positiva om man inte får professionell hjälp med det?
Från i går fm. till idag efm. har Linda varit hemma hos mig och vi har fått ett par mysiga, fina dagar tillsammans. Humorn och glädjen har vaknat till liv igen och vi skrattar gott tillsammans.
Jag njuter och gläds åt nuet!

1 kommentar:

  1. Det är inte klokt att hon inte fått hjälp med det :( Riktigt illa faktiskt. Hoppas verkligen på det bästa nu =)) Låter som ett steg framåt,verkligen =)) Vilken tur att hon får en plats där =)))

    SvaraRadera