söndag 28 november 2010

Snö, mys och tända ljus!

Jag har haft en mysig helg med min dotter. Jag var hemma hos henne fred-lördag och vi hjälptes åt med att göra lite adventsfint hos henne.
På lördagen åkte vi till sta'n och julhandlade lite, vi intog en gemensam lunch, bakad potatis med kycklingröra och senare blev det kaffe med vaniljbulle.
Under tiden vi drack vårt kaffe pratade vi om vad hon skulle äta för mat lördagskvällen och söndagen men vi kom fram till att hon inte hade så mycket hemma. För en tid sedan stannade hennes frys och det resulterade i att hennes matvaror i den inte gick att använda.
Jag erbjöd henne då att följa med mig hem och äta med mig, sova till idag för att sedan kunna gå och handla upp lite mat innan hon åkte hem. Det erbjudandet tog Linda tacksamt emot.
Nu sitter jag nöjd här vid min dator och njuter av adventsljusstakar och stjärnor som lyser upp i vinter mörkret och tittar jag ut genom fönstret så dalar snöflingor ner och lägger sig som ett vitt snötäcke på marken.
I denna stund känner jag mig nöjd, lugn och harmonisk.

2 kommentarer:

  1. Tack för en mysig helg och för att du hjälpte mig att mysa till det till advent.
    God mat,Bra filmer och en mysig och snöig dag på stan.
    Älskar dig!

    SvaraRadera
  2. Åååå,va' mysigt & det värmer mitt ♥....
    Önskade jag kunde vart mé /Kraaaaaaaaaam

    SvaraRadera