lördag 20 november 2010

Egenansvar


För en stund sedan åkte min dotter hem till sig och vi har haft ett par sköna dagar tillsammans då vi ätit gott och umgåtts utan jobbiga diskussioner.
Jag måste säga att jag nu börjar lära mig att hon får ta eget ansvar beträffande mat och näringsdrycker. Visst sitter vissa förmaningar på tungspetsen i bland men det gäller att svälja de orden som är på väg ut men det tar sin tid att ändra på sitt beteendet eftersom jag har varit så involverad i hennes vård.
Linda äter bra då hon är här och det gör mig glad men hon tar inte någon näringsdryck vilket hon borde göra men jag tar inte någon diskussion angående det. Hon är väl medveten om att hon borde ta dessa men hon gör valet att låta bli och det får vara hennes ansvar.
Visst önskar jag att hon skulle ta de näringsdrycker som hon är ordinerad eftersom hon verkligen behöver dem. Jag ser dem som rena medicinen eftersom de innehåller så mycket nyttiga vitaminer och spårämnen men som sagt, ansvaret är hennes.
Tänd ljus och unna er en mysig och skön lördagskväll!
Kram Zita


2 kommentarer:

  1. Härligt inlägg,vännen...
    Tänker på Er båda & ni finns i mitt ♥ /Kraaaam

    SvaraRadera
  2. Bra inlägg :))) låter som det går lite framåt =))) Ta hand om dig och krya på dig =)))

    SvaraRadera